Brödbak och kladdkakemuffins

Under min Paleo-månad åt jag ju inga mejerier och dessutom åt jag inget "sött"; ingen mörk choklad, inget lchf-fika, nada. Men så igår var det dags, jag var så sugen på nått annat än mat, nötter och bär. Jag gjorde världens godaste (det kanske låter överdrivet men de är galet goda) kladdkakemuffins. När jag ändå var i farten slängde jag ihop en sats med det goda ljusa brödet. Det enda man behöver är 1 dl mandelmjöl, 2 dl riven ost, 2 ägg och 1 tsk bakpulver. Blanda allt och klicka ut på en plåt och grädda i ugnen på 225 grader i ca 10 minuter. Smidigt som tusan. Efter en månad utan både bröd och fika smakade detta himelskt.. 
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: sarah

jag testade brödet i morse! var ju precis som ostfrallor, hur gott & enkelt som helst!! :)

Svar: Så roligt! Ja, att något som är så enkelt kan vara så GOTT är ju fantastiskt :)
NEJtillkolhydrater

2012-11-18 @ 18:46:17
URL: http://girlyciousdiet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0