Favorit i repris

Hela veckan har jag varit sugen på bröd. Ja LCHF-bröd alltså. Jag insåg att jag inte bakat det fantastiskt goda valnötsbrödet på flera månader. Varför vet jag inte, det är ju hur enkelt som helst. Well, ikväll blev det av. Lika gott som vanligt blev det också!

Hur går det för er med morgonträningen förresten? Jag hade planerat in gymmet i morse men kom helt enkelt inte upp ur sängen, det var en fysisk omöjlighet. Det två resterande passen får helt enkelt bli av i helgen, i morgon ska jag nämligen stå på mässa hela dagen och sedan på bankett på kvällen. Jag gissar därför att jag inte kommer att flyga upp ur sängen på fredag heller.. Men då får man ta det. Jag säger bara tack gud för att jag tränade i måndags, annars hade det varit lite svårt att få ihop alla tre passen.

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej tjejer!

Jag har en utmaning till er. Olle har köpt både mandel- och kokosmjö l för att vi ska kunna baka lchf-bröd, men alla recept jag hittar innehåller fiberhusk, något vi inte äger hemma. Går det att ersätta fiberhusk med något (går bra om det skulle bli lchf-fake, fast helst inte :)) eller är det så att vi behöver åka och handla det för att kunna baka ett gott frukostbröd? Puss och kram!

Svar: Hej Jessica :) Spännande utmaning ;) Jag har faktiskt inte jättestor koll på detta men jag tror att det är svårt att ersätta fiberhusk med något annat i ett recept.. Men däremot har jag ett recept på ett bröd utan fiberhusk som är jättegott: 1 dl mandelmjöl, 2 ägg, 2dl riven ost och 1 tsk bakpulver. Bara blanda allt, klicka ut i önskad storlek och ha i ugnen ca 10 minuter på 225 grader. Kram!!
NEJtillkolhydrater

2012-12-18 @ 13:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0