Fetaostfylld, baconinlindad kycklingfilé med blomkål i ugn & gräddsås

Du behöver
Blomkål, rapsolja, vitlök, salt, kycklingfilé, fetaost, oregano, svartpeppar, salt, bacon & grädde. Och smör att steka i!
 
Gör så här
Dela blomkålen i mindre bitar. Blanda rapsolja med två pressade vitlöksklyftor och pensla över blomkålen. Ha dessa i ugnen på ca 225 grader tills de får en fin yta, ca 30-40 minuter brukar jag ha. Smula ner fetaosten (jag hade ett paket fetaost och ett kilo kyckling) och blanda med oregano. Skär upp kycklingefiléerna och fyll med fetaostblandningen. Spara lite att ha i såsen. Linda in filéerna i bacon, krydda med salt och peppar, och stek sedan dessa i smör på mellanvärme tills de är genomstekta. Ta ur kycklingen ur stekpannan, häll i önskad mängd grädde och resten av fetaosten och krydda efter smak. 
 
Den här middagen får verkligen 10 av 10 möjliga tummar upp av mig. Så-himla-gott. 


Kommentarer
Postat av: Petra - Jag & mitt liv med barn, LCHF och träning

Åh det såg ju väldigt gott ut! Förutom blomkålen, för det kan jag bara inte få i mej:).

Svar: Har du testat att göra blomkål på det sättet? I ugn och pensla nått gott över? Det blir verkligen supergott :)
NEJtillkolhydrater

2012-11-20 @ 14:45:17
URL: http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se
Postat av: http://lchfbalans.wordpress.com/

Åh det där har jag tänk göra i flera veckor, men inte blivit av! Yummy!

2012-11-21 @ 03:38:59
URL: http://lchfbalans.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0