LCHF-julgodis

Eftersom vi inte är inne i december än så vet jag inte om det är okej med julgodis redan? Jag skyller dock på att jag måste testa för bloggens skull, så jag gjorde faktiskt något som kan sägas lika ischoklad igår. Har inte tänkt trycka i mig en massa förrän det närmar sig att tomten kommer men ni får receptet redan nu. Dom blev riktigt goda faktiskt!

Mint-ischoklad med kokos
Det här behöver du
100 gr mörk choklad 70% 
100 gr mörk choklad 86%
100 gr kokosfett (ekologiskt & helst utan smak)
1 dl kokos (om man vill)
Några droppar pepparmyntsolja (kan också uteslutas)

Gör såhär
Smält kokosfett & choklad på medelvärme i en gryta under omrörning. Hur hög kakaohalt och hur mycket kokosfett du vill ha i kan du välja själv, jag tog vad jag hade helt enkelt. Droppa i några droppar pepparmyntsolja (ta inte för mycket, bättre att smaka av och tillsätta mer om det behövs) och tillsätt kokosen. Rör om och portionera ut i ischoklads- eller knäckformar. Jag fyllde inte upp helt utan hade ungefär en liten sked i varje form - jag fick ihop ca 120 små godisar. Det innebär att en bit innehåller ca 0,5 gram kolhydrater. Helt okej att unna sig till kaffet alltså..

/ Jonna

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0