Onsdagsmiddag

Okej, förlåt mig. Jag vet att jag lagar samma mat om och om igen, ni måste ju tröttna på mig... Alltid ägg till frukost. Sällan några jätteupphetsande, nya recept. Lätt och enkelt. Men det är helt enkelt så jag lever, oftast. Att laga mat till sig själv dag ut och dag in är inte den största fördelen med singellivet.... Lyxar så klart till det ibland med, som planksteken för ett tag sedan, men annars så kör jag ofta på säkra kort. I onsdags blev det biffar igen. Angelica tipsade om att pressa i ett par vitlöksklyftor i färsen - det höjde verkligen biffarna till en ny, bättre nivå! Moset gjorde jag av kokt blomkål, ghee och olivolja, precis som sist. Jag har bara ett ord för denna fantastiska maträtt och det är: MUMS!
 
/ Sofia 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0