Paleo vs. LCHF

Jag måste erkänna en sak. Jag tycker att det här med paleo är jättejobbigt! Man blir inte lika mätt och äter mer. Jag tycker också att det är svårt att dra gränsen när mer kolhydrater är "okej". Man ska få äta en och annan frukt och även fast just jag kanske inte borde så gör jag det. Mer kohydrater innebär för mig ett ökat sug efter socker. Och det är ju just ett minskat sug som är bland det bästa med LCHF. 

Vi har ju kört mejerifritt nu i nästan två veckor och jag har lärt mig massor. Man måste inte ha mejerier till allt och man måste inte äta bara gräddiga såser. Det känns därför onödigt att pina sig själv. Eftersom jag vet att LCHF fungerar så funderar jag på att avbryta den här utmaningen vi håller på med. Ska väl känna efter lite nu i helgen, man vill ju inte misslyckas.  

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller med! Ganska svårt att vara mejerifri.
Jag har testat att göra bananpannkakor (banan, ägg, mandelmjöl, lite husk, vaniljpulver, kanel,salt) och det är gott och mättande men skapar ändå sug.
Jag har lärt mig att man inte behöver ösa grädde och ost över allt i alla fall :)
Sen kan man ju äta lchf fast tillåta någon frukt ibland, det handlar ju alltid om att få en balans som fungerar :)

2012-11-02 @ 08:02:07
Postat av: Johanna

Förstår att du inte vill "misslyckas", men tanken är väl ändå att du ska må bra? Och mår du då bättre med LCHF så är det väl självklart att du ska äta efter det!

Svar: Det är absolut det viktigaste! Tack för ditt stöd :) Kram Jonna
NEJtillkolhydrater

2012-11-02 @ 09:03:36
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se
Postat av: Sofia

Jonna, bästa Jonna! Du misslyckas inte, du inser vad du mår bra av och det är STARKT! love you <3

2012-11-02 @ 09:17:09
URL: http://nejtillkolhydrater.se
Postat av: Paula

Jag håller med resten, du misslyckas inte utan du har lärt dig något nytt om dig själv och din kost, det är väl en framgång om inte annat? :) Tänk på att du måste tänka på vad DU och DIN kropp mår bäst av!

2012-11-02 @ 10:45:28
URL: http://ingridpaula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0