Standard

Ända sedan jag körde min "Zero-carbs" grej har jag ätit samma frukost: 3 kokta ägg mosat med en klick smör. Nu under Paleo-veckorna blir det ju ägg mosat med Ghee, som jag för övrigt fortfarande tycker smakar såå gott, som knäck typ! Man tror ju kanske att jag borde tröttna på denna enformiga frukost men sanningen är den att jag kan längtar tills klockan ringer på morgonen så att det är dags för frukost. Jag har helt klart fått en hung-up på kokta ägg med Ghee...

Sen är det ju helt otroligt så bra man står sig sen, jag blir sällan hungrig innan lunchen halv ett. Och ägg innehåller ju nästan alla vitaminer och annat som kroppen behöver så det är ju perfekt :)

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Malin

Kan man inte äta vanligt smör om man kör mejerifritt?:S var hittar du ghee?

Svar: Hej Malin! Smör är en mejeriprodukt som innehåller laktos, så om man är riktigt petig med Paleo ska man undvika det. Jag har gjort eget ghee, du kan läsa mer här: http://nejtillkolhydrater.se/2012/october/ghee.html :)
NEJtillkolhydrater

2012-11-01 @ 11:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0