Tacogratäng

Tacos kan vara hur gott som helst men ibland vill man ändå lyxa till det lite. Den här gratängen gör att det blir lite mer matigt och brukar vara lika uppskattad av JA-sägare som av NEJ-sägare. Äter man kolhydrater kan jag tipsa om att blanda majs i köttfärsen - smarrigt värre. Grymt god blir den förstås också som den är! Servera med sallad, guacamole & ostchips för bästa smakupplevelse. Jag hade just den här gången ingen avocado hemma så det fick bli crème fraiche med vitlök till istället. Funkar det också..

Det här behöver du
800 gr nötfärs
Tacokrydda
1 liten burk philadelphia
1 liten burk crème fraiche
Riven ost

Gör såhär
Sätt ugnen på 225 grader. Bryn köttfärsen och krydda. Här får man smaka av om man använder sin egen. Blanda samtidigt ihop philadelphia & crème fraiche. Bred blandningen i botten av en ugnsfast form och häll över köttfärsen. Toppa med riven ost och låt stå i ugnen tills den fått färg (ca 30 min). 

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh den är sååå god! Är det Katrins? Den har jag gjort massa gånger, men har för mig att det är mer av "täcket" på den?

Svar: Nej jag har ingen aning om var receptet kommer ifrån, vi har ätit den hemma ända sen jag var liten. Och man får förstås ha så mycket på man vill ovanpå :) Är förresten gott att blanda i lök & champinjoner i köttfärsen men det glömde jag skriva ;)
NEJtillkolhydrater

2012-11-12 @ 19:26:17
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Mumsigt =)

Svar: Sannerligen :)
NEJtillkolhydrater

2012-11-13 @ 07:25:24
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0