Back on track

Imorse kl kvart över fem var min första tanke när klockan ringde; DIN IDIOT SOFIA, va fan ska du ut & göra nu?!?Men jag hade bestämt med min vän Malin att morgon-power-walk kl halv sex skulle minsann bli av! På med mössa, vantar & full mundering. En timma och 7 km senare klappade jag mig själv på axeln och kände mig jäkligt nöjd.

Jag har blivit insnöad på det här med att sortera och rensa. Arbetar med något på jobbet som heter 5S, ett ständigt förbättringsarbete som ska effektivisera och standardisera. Ska anamma det hemma också tänkte jag. Steg ett i processen är att sortera och göra sig av med sånt man inte använder. Det som används dagligen ska finnas i "området" och det som inte används så ofta kan man lägga undan. Rensade min garderober i helgen, en hel resväska med kläder som jag inte använder fyllde jag. Idag går jag på byrå, tv-bänk och alla skåp i köket - nu ska här sorteras!!

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0