Back to basics

Jag börjar äntligen känna mig som en människa igen. Febern har gått ned och halsen mår bättre, jag tänkte därför gå till jobbet i morgon. Äntligen! Jag är riktigt trött på att vara hemma nu. Jag måste dock erkänna en sak, ni gillar ju när vi visar att vi inte är några övermänniskor, så jag kan berätta att jag inte ätit strikt LCHF nu när jag varit sjuk. Har varit mer sugen på frukt och juice och till och med lite glass - och då har jag ätit det. Dels för att jag tyckt så himla synd om mig själv och dels för att jag inte var strikt förra veckan heller. På kursen fick vi all mat serverad och det var trerätters varje kväll. Jag undvek det mesta som innehöll uppenbara carbs men jag kan omöjligt veta innehållet på allt. Och herregud va fort suget efter socker kommer tillbaka när man avviker från en strikt LCHF-kost. Jag har nu, efter 1 och en halv vecka med mer kolhydrater än vanligt, om inte annat kommit fram till att det är mycket lättare att vara strikt när man säger NEJ till allt. Jag är också extremt taggad på att komma tillbaka nu. Längtar efter både gymmet och långa höstpromenader med mössa och vantar på. Helst i skogen men stan kan också vara fin på hösten. Älskar alla färger på träden!
 
Har förresten kört en sådan här kopp varje dag nu i veckan och jag inbillar mig att det har hjälpt. Naturligt är bäst!

/ Jonna

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är galet hur fort suget kommer tillbaka. Jag har också "fuskat" lite det senaste och nu är jag toksugen jämt och ständigt - samtidigt som jag är mer sugen än någonsin på att dra igång med strikt på "riktigt" igen. Knepig kombo :)

2012-10-11 @ 09:01:09
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0