Biffar och blomkålsmos à la Paleo

I onsdags stod det biffar med blomkålsmos på matschemat, en liten personlig favorit för mig faktiskt! Enda skillnaden nu med Paleo mot LCHF är ju att man inte kan ha grädde, vanligt smör, philadelphiaost eller vad man nu brukar ha i moset. Jag kokade blomkålen som vanligt och mixade den sedan med en klick ghee och en skvätt olivolja. Sedan kryddade jag moset med salt och lite vitpeppar. Biffarna gjorde jag som vanligt med ägg och hackad lök och kryddade med svartpeppar och salt. Jag stekte även champinjoner att ha till. Behöver jag säga att det var riktigt gott...? Moset smakade minst lika bra som när jag gjort det med mejeriprodukter tidigare.
 
/ Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0