El Stockholmo

Godmorgon på er!

Jag sitter på tåget mot Stockholm och har nu bara ungefär en timme kvar. Att ställa klockan på 4-och-någonting borde vara olagligt! Har iallafall lyckats blunda lite nu på vägen upp så jag hoppas att jag orkar dagen! Ska gå kurs hela veckan och är inte tillbaka i Göteborg förrän på lördag. Vet inte alls hur mycket jag kommer kunna uppdatera men jag ska göra mitt bästa!

Då jag kommer hänga på en kursgård någonstans så tänkte jag att det var bäst att ladda upp med lite proviant. De röda babybel-ostarna var slut så jag fick nöja mig med de gula ( inte alls lika goda dock...) Ölkorvar är verkligen också grymt att ha i väskan då de klarar sig utan kyla! Mandlarna på bilden är också en favorit! Ca 6 gram kolhydrater per 100 gram är inte alls farligt och de är ruskigt goda!

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Minna

Det är verkligen goda mandlar! Det som är synd med dem är att de liksom är rullade i vetemjöl... Så himla onödigt! :)

Svar: Hej Minna,Ber om ursäkt för sent svar, var tvungen att göra lite research. Nu är jag inte helt säker på exakt hur det ligger till men rullade i vetemjöl tror jag inte att de är. (Jag är nämligen glutenintolerant så det vore sådär bra..) ;) Jag har alltid lärt mig att maltodextrin är glutenfritt, även om det kommer från vete. Det är så lite gluten kvar att innehållet hamnar under 20 ppm. Sen är maltodextrin kolhydrater, så mandlarna vore såklart bättre utan, men eftersom det totala innehållet på mandlarna är 6 gram per 100 gram så kan det inte vara så farligt? Goda är de i alla fall :) / Jonna
NEJtillkolhydrater

2012-10-04 @ 14:09:07
Postat av: Minna

Men åh, vad bra att veta! Tack snälla för researchen, nu kan jag fortsätta äta dem med gott samvete :-)

Svar: Ingen orsak :) Det kan du verkligen!
NEJtillkolhydrater

2012-10-09 @ 14:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0