Fredagar 11.00

Varje fredag kl elva på mitt jobb är det fikarast och vi turas om att ta med oss fika till denna fredagsrast. Jag räknar såklart inte med att kunna äta av fikan då den nästan alltid innehåller socker. Fast det har faktiskt hänt att mina kollegor varit så otroligt omtänksamma och fixat fika till mig också, som när Josse hade med sockerfri glass eller när Marie hade med sig en kaka till mig. Eller när Anna fixade LCHF-påskägg. Det är ju verkligen ingenting de hade behövt, men visst blir man glad när någon tänker lite extra på en?
 
Nu på senare tider har jag ju insett att sötningsmedel inte heller är så bra, så det räcker gott och väl med en kopp kaffe men ibland är det kul att unna sig. Så för några veckor sedan hittade jag lite sockerfri glass i frysen på jobbet när klockan närmade sig elva en fredag. Så när de andra åt kakor och choklad kunde faktiskt jag också lyxa till det lite :)
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0