Ghee

Innan jag började läsa på om paleo var jag nog mest skraj för att jag inte skulle få äta smör mer. Jag har trots allt vant mig vid att steka i ordentligt med smör och vid att dricka min mbc på morgonen. Förstå min glädje när jag förstod att man kan koka smör så att mjölkproteinet försvinner?! Det som blir kvar kallas ghee och jag följde Lollos guide. Det hela var väldigt enkelt! Jag använde mig av osaltat smör och hade istället det här i min morgon-mbc i morse. Det klarnade smöret smakar och luktar nästan lite knäck-aktigt men funkade helt okej i drinken. 

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Paula

Jag ska också pröva framöver, det verkar spännande och om det smakar lite knäckaktigt måste det vara gott att steka pannkakor i kanske. Hmm, måste verkligen prövas inom snar framtid!

Svar: Ja men pannkakor skulle nog passa, det smakar verkligen lite kola-aktigt.. :) Testa!
NEJtillkolhydrater

2012-10-17 @ 22:26:54
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Heidi

Vad ar MBC?

Svar: Hej Heidi! Det är Magic Bullet Coffee, du kan läsa mer om det här: http://nejtillkolhydrater.se/2012/august/magic-bullet-coffee.html där Jonna skrev ett inlägg om det :)
NEJtillkolhydrater

2013-07-24 @ 22:28:47
Postat av: Bonawil79

Hej Hej!

Jag skulle vilja gärna kolla Lollos guide för gee. Men jag kommer inte in :-(.
Är det möjligt att jag kann blir inbjuden av henne, snälla?!

2013-08-15 @ 09:19:43
URL: http://bonawil79.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0