Jakten på kokosolja

Jag har bara hittat kokosolja på ICA Maxi här i Göteborg så då och då köper jag på mig några burkar. Inte för att jag sprungit runt i varenda manbutik, men jag har tittat när jag har handlat i andra affärer. Idag efter jobbet var det dags att fylla på lagret och jag satte mig på vagnen ut mot Mölndal (det tar ca en kvart). Skithungrig och trött gick jag in på Maxi och tror ni inte att oljan är slut då eller? Irriterad_tjej_89 på vagnen tillbaka. 
 

Nu har jag därför klickat hem kokosolja från Bodystore.com istället. Jag hade ändå tänkt köpa smak- & luktfritt kokosfett då jag börjar bli lite trött på kokossmaken efter ungefär en vecka utan mejerier. Man steker sin mat i kokosolja, har det i thét, har det i kaffet och så äter jag färsk kokos till mellanmål. Det är kokos överallt! Men nyttigt är det ju så utan lukt och smak känns som en bra kompromiss.

/ Jonna
 

Klicka på burkarna om du också vill köpa online
(den till vänster är smak- & luktfri)


 

Kommentarer
Postat av: Paula

Jag brukar också köpa på bodystore. Finns tvåpack med kokosolja som inte smakar något för 149 kronor, fynd liksom!

Svar: Åh tack för tipset. Svårt att veta vilken man ska välja ;) Den här kostade 49 kr för en burk (400 gr) :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-30 @ 20:14:41
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Sara

Den till vänster finns på Hemköp masthuggstorget (jobbar där) 49.90:- och även kung markattas :)

Svar: Tack för tips! Kan ju lika gärna åka dit som till Mölndal Och bra om det inte är slut, hihi ;)
NEJtillkolhydrater

2012-10-30 @ 23:14:37
Postat av: Johanna

Vill vara gipsa om att Cocosa och även Kung Markattas kokosolja (med smak) finns på Life :)

Svar: Ah, tack för tips! Kommer inte åka till maxi mer iaf ;)
NEJtillkolhydrater

2012-10-31 @ 09:21:52
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se
Postat av: Fröken Nilsson

Tipsar om att LCHFbutiken har både med o utan smak på sitt kokosfett och då även i storpack på 1000 gram ;)

Svar: Tack! Smidigt med storpack ju! :) Får kanske bli det nästa gång..
NEJtillkolhydrater

2012-10-31 @ 12:12:37
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0