Kokosolja, alzheimers och nya böcker

Jag är verkligen fascinerad över hur mycket maten vi stoppar i oss påverkar hur vi mår. Inte bara för stunden utan också i det långa loppet. Det går såklart upp och ner sånt här men jag fick en fråga på jobbet som jag inte kände att jag kunde svara på riktigt: Varför ska man äta kokosolja? Jag vet ju att kokosolja innehåller nyttiga fetter och ska öka ämnesomsättningen, men mer då? Jag var tvungen att hänga lite med min kära vän Google och hittade därför en hel del länkar, artiklar och hemsidor som kopplade ihop rätt fett, egentligen MCT-fetter (som finns i kokosolja), och ketonkroppar med att bota alzheimers och andra demenssjukdomar. Då jag har just alzheimers inom familjen så blev jag väldigt nyfiken. Jag vet inte hur det är med er, men om det finns minsta chans för att en lågkolhydratskost gör att jag slipper denna vidriga sjukdom när jag blir gammal så tänker jag aldrig mer stoppa någonting innehållandes socker i min mun. I detta nu är boken Stoppa Alzheimer nu!: undvik, förebygg och bromsa demenssjukdomar påväg hem till mig.

Passade på att klicka hem Sockerbomben - i din hjärna: bli fri från ditt sockerberoende när jag ändå var igång. Har velat läsa den länge men bara inte gjort det. Ni hittar båda böckerna på bokus

/ Jonna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0