Kokosolja som hudkräm?

Jag hamnade på Bodystore.com häromdagen och fick upp den här bilden. Jag har själv kokosolja i thé, i kaffe och i min magic bullet coffee men hade aldrig testat att smörja på huden. Eftersom jag blev nyfiken var jag tvungen att testa att smörja in mina händer, som redan börjar bli vintertorra. Gjorde misstaget att göra det innan jag skulle fixa en del grejer så var tvungen att tvätta händerna efter en liten stund men jag tycker nog att det funkade. För babylena händer och riktigt mjuka nagelband ska man nog smörja på innan man somnar och låta verka över natten.

Apropå naturliga skönhetsknep; jag använder mandelolja (finns att köpa på apoteket eller också på bodystore) som hårinpackning. Smörj in håret ordentligt på kvällen, sov med det och tvätta ur nästa morgon. Ett tips är att vira in kudden med en handduk för man kan ta rätt mycket. Lite kladdigt, jag vet, men lent hår är värt lite krångel en gång i månaden. Och vill man inte sova med oljigt hår så kan man ju ha i det en stund bara också. Läste någonstans att man kan använda mandelolja på ögonfransarna också men det har jag inte testat än. Dels så tar det bort mascara på ett naturligt sätt och dels sägs det göra fransarna längre och tjockare. Billigare än neuLash och andra liknande serum, så det hade ju vart gött om det funkar. Ska testa att smörja på på kvällen, återkommer om jag tycker att det funkar!

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Paula

Kokosoljan är jättebra som ansiktskräm också! Man blir lite kladdig men man vaknar upp med jättemjukt ansikte :) och msn kan även använda den som hårinpackning precis som mandeloljan :)

Svar: Tack för tips! Ska testa det också :) Känns ju bra med naturliga grejer ;)
NEJtillkolhydrater

2012-10-14 @ 10:26:43
URL: http://livehealthier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0