Middag på La Copita

Idag var jag på restaurang La Copita med delar av min fina lilla familj för att fira pappas sambo Anette som ju fyllt 50 år. Jag valde att beställa in tapas. Ni vet säkert redan att tapas är ett samlingsnamn för smårätter, men visste ni att det kommer från verbet "tapar" som betyder täcka? Ryktet säger att man förr i världen täckte över ett stop med vin med ett litet fat som man sedan la lite smårätter på.

Jag beställde in spanska heta räkor, champinjoner, kycklingspett och ostbricka med valnötter. De har verkligen helt fantstisk mat på La Copita och jag njöt av varenda tugga. Tillsammans med buffé måste ju tapas vara det bästa för oss som äter "specialkost". Det blir ju väldigt enkelt att anpassa maten och välja det som passar oss!

/ Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0