När orken tar slut

Ibland kan det kanske verka som att allt är för bra för att vara sant när man läser här. Det är morgonpromenader hit & zero carbs dit. Men jag är verkligen ingen powerwoman alls. Hade ju lovat mig själv strikta veckor, men idag när övertid stod på schemat åkte en cola light och de sista kolsrutorna fram. Jag vaknade med halsont i morse och skippade morgonrundan. Jag åkte hem från jobbet halv tio ikväll efter nästan 13 timmars jobb & kände bara att jag ville börja gråta för jag var så trött. Skiter fullständigt i Rut-akuten ikväll och det blir garanterat ingen powerwalk imorgon heller, jag behöver sömn. Ibland vill man bara krypa ner under täcket & stanna där tills allt jobbigt löser sig. Ikväll är en sån kväll.

Godnatt!

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Linna

Vi har alla såna dagar: det är okej! Och man inspierar inte genom att vara en übermenschen (stavning?). Själv har jag svårt för bloggare som bara visar upp den "polerade" ytan hela tiden. Det måste vara lite fel och brister ibland, för då kan jag relatera. Så drick din cola och hoppas du fått en god natts sömn :)

Svar: Hej Linna! Känns jätteskönt att du skriver så :) Jag drack min cola light och jag fick en rätt bra sömn också. Man har sina depp-dagar och så kommer man ur dom med mer energi sen!
NEJtillkolhydrater

2012-10-09 @ 06:58:04
URL: http://linnaoliten.wordpress.com
Postat av: Angie & Selma

<3 kom hit i morgon så ska vi ta hand om dig!

Svar: Tack bejbiii! Ska bli mysigt :) / Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-10-09 @ 07:31:29
Postat av: maja

Hej, tack för en mycket inspirerande blogg:).När man nollar ska man helst ta det lugnt med träning för det redan är påfrestande för kroppen;=)Du ska ta hand om dig och ta det riktigt lugnt och vila..:)då äterhämtar man sig snabbare;=)ha det gott!

Svar: Hej Maja! Tack så mycket! Ja, ibland får man ta det lugnt också faktiskt. Viktigt för hälsan :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-09 @ 09:46:38
Postat av: Åza

Hej! Tack för en inspirerande blogg. Har du skrivit ut receptet på de rutorna på bilden. Äter enl lchf sedan en tid tillbaka o behöver lite tips på nya saker. Hoppas du känner dig mer energifylld idag

Svar: Hej Åza! Tack så mycket :) Här hittar du länken till inlägget om kokosrutorna: http://nejtillkolhydrater.se/2012/september/kokosrutor.html
NEJtillkolhydrater

2012-10-09 @ 10:28:31
Postat av: Rebecca

Kömpa på! Du gör rätt i att vila. Det blir bara en negativ spiral annars - som stressar kroppen och det är aldrig något bra. Jag tycker du är fantastisk ska du veta! Vilken målmedvetenhet!

Svar: Det är svårt att inse att man MÅSTE vila ibland, när man VILL så mycket... Men jag får jobba på det :) Tusen tack för dina fina ord!
NEJtillkolhydrater

2012-10-09 @ 10:59:30
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Postat av: Johanna

För att kunna ha medgång måste man ha motgångar! Låter konstigt men ändå sant :) kämpa!! Du är grym!

Svar: Det är faktiskt sant! Tack så mycket för peppandet! :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-09 @ 23:32:51
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0