Stor dag i vuxenlivet

För ett tag sedan bad jag alla kaffedrickare om hjälp; jag ville införskaffa mig en kaffebryggare! Det hela började i somras när jag tog ett kliv närmare vuxenlivet och började tycka om kaffe. Sedan åkte jag till Helsingfors i jobb, gick på ett party och fick en goodiebag innehållandes bland annat massa olika kaffesorter från Moccamaster. Det följde även med en katalog och där i såg jag en sjukt fin kaffebryggare från Moccamaster som jag blev kär i. Fick en liten hung up på den och ville verkligen ha en sån. När jag frågade er om hjälp var det många som sa att det blir riktigt gott kaffe av en Moccamaster men många skrev också att det blir minst lika bra av en billigare bryggare och att det har mycket att göra med vilket kaffe man väljer. Jag insåg till sist att jag fått nån släng av att vara "prylgalen". Herregud, jag som inte känner skillnad på kaffet på jobbet från kaffemaskinen och fint kaffe hemma hos någon ska väl inte gå och köpa en kaffebryggare för nästan 2000 kr?! Jag tog ner mig själv på jorden och köpte den billigaste bryggaren jag hittade på ICA Maxi, 199 kr. Valde ett ekoligiskt kaffe från Gevalia (hoppas på oväntat besök...) som är gjort av 100% ekologiskt odlade Arabica bönor från Peru och förpackningen är tillverkad av återvinningsbart material. Det känns bra i hela kroppen att välja ett sånt här kaffe och resultatet blev utsökt. 
 
13:e oktober 2012 - kokade för första gången någonsin kaffe i en alldeles egen kaffekokare och njöt av att dricka det. Stor dag ;)
 
/ Sofia

Kommentarer
Postat av: Frida

Det var på tiden ;) Och jag tror att det var bra att du valde en billig, blir minst lika bra!

Svar: När kommer du hit på en kopp?! / Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-10-15 @ 21:28:31
Postat av: Frida

Så fort jag får en inbjudan så kommer jag ;) Kanske hinner med en kopp imorgon?

Svar: Det kanske vi kan klämma in! <3
NEJtillkolhydrater

2012-10-16 @ 11:38:57
Postat av: ida

Men du sa att du ville ha gott kaffe? Då kan du ju inte dricka gevalia ;)

Zoegas eller arvid nordquist är mycket godare!

Svar: He he, då får jag se till att prova nån utav de märkena nästa gång jag handlar kaffe :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-17 @ 11:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0