Till alla kaffedrickare!

I somras lärde jag mig att dricka kaffe. Det var nere i Torrevieja under min vecka med kaffredrickarna Angelica och Jonna som jag insåg fördelarna med denna dryck. Det kändes dessutom helt klart som ett steg i rätt riktning mot vuxenlivet...
 
Jag har fortfarande inte tagit tag i inköpet av kaffebryggare hem till lägenheten. Så nu, kära läsare, vänder jag mig till alla er kaffedrickare där ute och ber om HJÄLP! Hur avgörande är det för kaffets smak med en dyr kaffebryggare? Jag är lite sugen på en Moccamaster, bara för att den är så jäkla snygg, men den var ju svindyr. Såg att ICA Maxi har ett erbjudande på en från Melitta. Ordinare pris på 699:- men nu får man den för 399:-. Räcker en sådan för att få gott kaffe eller är det verkligen värt pengarna att lägga till mer för att köpa en dyrare?
 
Jag vill verkligen få tummen ur och införskaffa detta nu inom kort så att jag kan dricka kaffe hemma också, inte bara på jobbet och hos andra!
 
/ Sofia
 
Detta hittade jag i nr 3 2012 av tidnignen Mat & Hälsa. Låter ju himla bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: sarah

De spelar inte sån stor roll vilken kaffebryggare man har, tycker jag! :) De duger nog jätte bra med den där!

Svar: Ja, det känns som att den borde duga faktiskt :) Får fundera lite till!
NEJtillkolhydrater

2012-10-01 @ 23:35:12
URL: http://girlyciousdiet.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Tack för en fin o inspirerande blogg!

Moccamaster är ju helt klart bäst!! Håll utkik efter erbjudande! Men Melitta är ett mycket bra alternativ, blir också gott kaffe. Viktigaste är vilka bönor du väljer till ditt vatten :)

Lycka till!

Svar: Tack så mycket, roligt att höra! Jag får se vilken bryggare det blir, ska kika runt efter lite erbjudanden på Moccamaster i så fall, om det ska bli den.. :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-02 @ 07:07:23
URL: http://dinominvardag.blogg.se
Postat av: Anonym

Ha själv den billigaste bryggaren man kan hitta så vet inte. Hade jag inte varit student hade jag köpt en moccamaster direkt :)

2012-10-02 @ 07:17:43
Postat av: Moa

Har en moccamaster och är väldigt nöjd! Den brygger dessutom väldigt snabbt och låter inte så mycket.

Svar: Ja, den verkar ju helt klart vara bäst :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-02 @ 10:30:06
Postat av: Anna

Hej Soffi,
Är man ingen stordrickare tycker jag inte det är värt att köpa för dyrt. Det blir mycket gott kaffe i vanlig bryggare oxå, man får prova sig fram med olika böner.
Från en som druckit kaffe mycket, mycket länge ;)
Kram Anna

Svar: Hej Annis! Tack för tipset från coachen ;) Jag är ju varken stordrickare eller finsmakare när det gäller kaffe. ÄN så länge. Man vet ju inte för framtiden... Får fundera lite! Kram!
NEJtillkolhydrater

2012-10-02 @ 18:32:32
Postat av: Linna

Klart det blir bra kaffe i en billigare... men som ovanstående säger så älskar även jag min Moccamaster ;) Köpte våran på elgiganten, så inte kostade den några 2000:-, men visst över 1000:- blev det ju (http://www.elgiganten.se/search?WFSimpleSearch_NameOrID=Moccamaster)

Svar: Ah, lite över 1000:- är ju inte lika farligt! Då kanske man skulle kunna unna sig en sån fin ändå...... Är ju kul att kunna bjuda på bästa kaffet när man får besök, även om jag själv inte direkt är någon finsmakare än :) Tack för tipset!
NEJtillkolhydrater

2012-10-02 @ 19:21:49
URL: http://linnaoliten.wordpress.com
Postat av: Linna

Finsmakare kan man bli ;) Visst, tusen spänn är alltid tusen spänn, men man får väl generat erkänna att man lagt pengar på värre saker i sina dar.

Och du kan inte önska dig pengar till en kaffekokare? Det kan ju annars vara ett smart sätt att få ned kostnaderna för egen del...

2012-10-02 @ 22:04:27
URL: http://linnaoliten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0