Utvärdering och planer

De senaste två veckorna har jag ju kört väldigt strikt med kosten. Det var först nu i helgen jag unnade mig själv lite "vanlig" mat igen. Igår på mammas fest åt jag lite nötter, grädde, bär och mörk choklad för första gången på länge. Jag ska inte påstå att det har varit jätteinspirerande att bara äta kött och sås och ägg i två veckor men överlag har det funkat bra. Hade nog inte fungerat för alla, men jag är faktiskt inte så kräsen när det gäller att äta samma mat flera dagar i rad. Resultatet efter mina två strikta veckor är minus 1,5 kg.
 
Men så strikt som jag varit är det nog svårt att vara i längden. I några kommande veckor tänker jag mig följande upplägg: hålla nere kolhydratsintaget på veckorna & unna mig på helgerna. Kött/fisk/kyckling med sallad och sås till lunch & middag och fortsätta med mina ägg-frukostar. Undvika mejeriprodukter och onödiga kolhydrater på veckorna. På helgerna får jag dricka cola light, äta lite nötter om jag blir sugen, göra blomkålsgratäng, baka sockerfritt fika osv. Jag tycker inte det är lika svårt att vara hård mot sig själv på veckorna om man har helgen att se fram emot.
 
Jag är ledsen, det blir inga spännande recept från mig nästa vecka heller; idag köpte jag ett storpack med kotletter som jag kryddade med barbeque-krydda från LCHFbutiken.se och stekte upp. Har en hel del annat under veckan som jag måste hinna med så det är skönt att ha lunchlådorna klara!
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Håller med, så himla skönt med lunchlådor. Jag har haft storkok både idag och förra söndagen så nu är frysen full med matlådor och det är himla skönt att slippa tänka på vad man ska äta utan bara kunna dra ut en matlåda från frysen när man ska på jobbet!

Svar: Det är verkligen perfekt :) Speciellt när man som jag bor själv, det är inte så himla roligt att laga mat till sig själv varenda dag. Då funkar det bra med förberedda lådor!
NEJtillkolhydrater

2012-10-07 @ 21:02:25
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Frida

Bra jobbat <3

Svar: Tack babe!
NEJtillkolhydrater

2012-10-08 @ 13:23:32
Postat av: Ida

Vill bara tacka för inspirationen ni ger mig. Jag behövde en nystart i både min tränings och matmotivation. Jag läser nu er blogg varje dag och känner återigen hur viljan att fortsätta kommer tillbaka. :)

Svar: Hej Ida! Så himla roligt att höra. Känns hur kul som helst att kunna motivera andra. Kämpa på!! :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-08 @ 20:07:57
URL: http://dusomsermig.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0