Vitaminboost

Jag vill ogärna säga att man inte får i sig alla vitaminer och mineraler när man undviker kolhydrater. Jag tror nämligen att man får i sig allt man behöver på både LCHF- & paleokost. Och även folk som äter "vanlig" mat kan behöva tillskott. Själv har jag länge känt att min kropp kan behöva lite hjälp på traven. D-vitamin kan man behöva på just vinterhalvåret eftersom solen inte visar sig så ofta som på sommaren. Jag hittade t.o.m. höst-&-vinter-vitaminer som ska ha uppiggande effekt. Jag har utöver det tappat extremt mycket hår på sistone och ville därför också komplettera med B-vitaminer. Det är framförallt B5 man ska se till att få i sig när det gäller just hår, hud och naglar. Bara så ni vet.. 

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag tappade också mycket hår när jag åt LCHF, det var en av anledningarna till att jag slutade. Men läste att det hänt flera och att det växer ut sen igen, men ändå segt, hoppas vitaminerna hjälper!

Svar: Ja så sjukt jobbigt! Och det kanske har något med kosten att göra. Dock så tycker jag att man ersätter med bättre grejer (typ broccoli). Tror b-vitaminger finns mycket i spannmål annars ;)
NEJtillkolhydrater

2012-10-30 @ 09:38:19
Postat av: Linda

Jag har lärt mig att man inte ska köpa vitaminer på apoteket då de har mycket lägre vitamininnehåll än de man köper på hälsokost.. Kan jämföra med juice, om juicen är från hälsokostbutik så är apoteksjuicen "utspädd" och innehåller inte lika mycket bra saker

Svar: Du har säkert helt rätt! Jag plockade helt enkelt bara på mig grejer när jag ändå var inne på apoteket. Och måste ju vara bättre än ingenting :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-30 @ 10:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0