Alla dagar borde vara lördagar!

I lördags var jag hemma hos Sara för middag & förfest. Hon hade lagat riktigt smarrig mat som hon bjöd på och så drack vi vin innan vi gick ut och dansade. BRA KVÄLL!

På menyn stod det, till huvudrätt, baconinlindad fläskfile med blomkål i ugn, sallad, bea & smaksatt crème fraiche. Sååååå gott! Som efterrätt blev det LCHF-glass & varma hallon. Vi hann med lite mörk choklad också som snacks men jag missade bild på det.. Måste än en gång poängtera hur glad man blir som NEJ-sägare när maten är anpassad. Tack Sara, du är bäst!

/ Jonna


Suddiga men glada!




Kommentarer
Postat av: Petra - Jag & mitt liv med barn, Lchf och träning

Ja visst är det toppen när människor respekterar ens val när det gäller maten, i stället för att bara ignorera och bjuda på det som passar dom själva. Har t ex varit på några födelsedagskalas hos personer som vet att jag äter Lchf men som fullständigt struntar i det och glatt plockar fram det ena efter det andra som de vet att jag inte äter. En kommentar jag fått är: Är det så noga så får du väl ta med något själv!
Det är inte speciellt kul! Jag t ex bjuder sällan en diabetiker på vanligt fikabröd, utan tar fram något som jag vet är bra för den personen att äta.

Svar: Ber om ursäkt för att jag är oförsvarbart seg på att svara! Visst är det så och om någon är vegetarian tvingar man ju inte i den personen kött?! Vad är skillnaden? En vegetarian VÄLJER också bort något! Tacka vet jag de som bryr sig! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-10 @ 21:04:29
URL: http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se
Postat av: Sara Björk

Vad härligt när folk tänker på en :)

Svar: Visst är det?! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-11 @ 07:53:21
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0