Bakom kulisserna & fredagsfika

På mitt jobb turas vi om att ha "köksvecka". Det innebär att man har ansvar för att hålla det snyggt i lunchrummet, fylla på kaffemaskinen osv. En tradition är också att den som har köksvecka tar med sig fika på fredagen. Denna vecka är köket mitt ansvar och det innebär alltså att jag bör ha med mig fika imorgon, om jag fortfarande vill vara vän med mina kollegor... Det vore en smärre katastrof om någon INTE tog med det en fredag!
 
Även om nästan alla på jobbet är JA-sägare (alltså äter kolhydrater) tänker jag bjuda dem på LCHF-fika. De kommer förmodligen bli jättebesvikna över avsaknaden av sockerkicken de alla väntar sig vid elva-tiden men det struntar jag i ;) Det har aldrig skadat med lite sockerfritt fika och dessutom vill ju såklart jag kunna äta av mitt egna fredagsfika.
 
Alla bilder vi lägger upp på bloggen är ju rätt snygga, om jag får säga det själv. Man ställer upp maten fint, bra bakgrund osv. Men här kommer en "bakom kulisserna"-bild från när jag bakade mitt fredagsfika. Det är alltså så här det ser ut bakom fasaden av snygga blogg-bilder. Jag skriver ett inlägg imorgon om vad det blev för fika och vad alla tyckte om det! Nu ska jag fräscha till mig och bege mig ner till stan för middag med världens bästa Angelica.
 
/ Sofia
 
 
PS. Idag såg jag att jag och Jonna hade fått ett jätteintressant och fruktansvärt roligt mejl. Vi kanske skriver om det under helgen...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Spännande :)

2012-09-20 @ 20:17:27
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Postat av: Annika Gunnarsson

Hejsan igen,
Än en gång, kul med så mycket nya inlägg på bloggen. Spännande och se hur ditt mindre söta fredagsfika mottas. Jag skrev tidigare och undrade om wifi i Torreveija, nu har jag en fråga till eller rättare sagt har du/ni tips på saker vi måste höras i Torre. Vi kommer att vara där en hel del framöver så om ni har några godbitar får ni gärna tipsa, alltifrån bra promenad/löp slinga, till restaurang, butik eller utflykt. Kommer bo på gatan Tirso de Molina. Tack på förhand! /Annika

Svar: Hej Annika! Roligt att du gillar bloggen :) Fredagsfikat gick hem hos de allra flesta så det var riktigt kul! Jag har varit i Torrevieja tre gånger nu, men alla gångerna har det verkligen varit typisk "slappar-semester". Så vi har mest solat, badat och njutit av ledigheten. Det finns säkert massa saker runt omkring man kan göra, utflykter och så, men det vet jag ju dessvärre inget om.. Än! Men den gatan du ska bo på verkar bara ligga ett par kilometer från där jag och min familj har lägenhet. Så ni har nog närmast till La Mata stranden som är en riktigt fin, härlig, lång strand. Så där kan ni nog ha goa dagar :) En restaurang ni måste besöka är El Muelle, som ligger mitt på strandpromenaden nere i centrum. Så god mat och prisvärt! För shopping bör ni åka till Habaneras, det stora shoppingcentret. Där finns även en stooormarknad med mat och allt man kan tänka sig, Carrefour heter det. Ungefär där vi har lägenhet finns en mysig resturang som heter Svensken på hörnet, på Calle Dr Waksman 59, om ni saknar Sverige för mycket :) Vi gick ju ut på morgonpromenader varje dag, och vi gick ner till strandpromenaden och följde den ca 5 km och sedan vände vi och gick tillbaka. Vi hade exakt en mil fram och tillbaka från oss och utmed strandpromenaden bort till piren (där marknaden är varje kväll) och ut på piren. runda den och tillbaka. Det blir ju en något längre promenad för dig då ni bor lite längre bort. Men strandpromenaden är i allafall att rekomendera för promenader/joggingturer. Det är så otroligt vackert! Du får höra av dig om du har fler frågor, hjälper gärna till om jag kan! // Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-09-20 @ 23:54:31
Postat av: Angie

Är riktigt avundsjuk på fina Frinab-kompisar idag! Supergoda, är betyget från mig! Tack för en mysig kväll :)

Svar: De fick bra betyg även från kollegorna, yeeey! Tack själv fina du <3
NEJtillkolhydrater

2012-09-21 @ 07:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0