Chokladpannacotta LCHF

Jag såg att Johanna gjort Åses chokladpannacotta nyligen och kom på att jag har ju också testat men glömt bort att dela med mig av receptet (tror jag i alla fall, annars får ni det igen). Jaja, bättre sent än aldrig så här kommer det. RIKTIGT god faktiskt! Angående chokladen hade jag hälften 86% och hälften 70% raspberry för det var det som fanns hemma, men jag skulle nog rekommendera 70%-ig vanlig.. 

Det här behöver du
3 dl grädde
2 gelatinblad
100 gram mörk choklad minst 70%
1 vaniljstång

Gör såhär
Lägg gelatinbladen i kallt vatten. Koka upp grädden med urgröpt vaniljstång + stång. Låt sjuda på svag värme i några minuter. Fiska upp själva stången och bryt ner chokladen i grädden så den smälter. Rör ner gelatinbladen. Häll upp i glas och ställ kallt i minst 2 timmar. Lägg gärna plastfolie över så att det inte blir ett skinn över. Ta fram en liten stund innan servering så blir det godast! Servera med lättvispad grädde och hallon.

/ Jonna





Kommentarer
Postat av: Johanna

Ååh, tack för länken! :) Superglad!
Och håller verkligen med om att pannacottan blev kalasgod! Kändes lite lyxig :)

Svar: Hihi, ingen orsak.. Och visst blev den? Delikat! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-13 @ 09:57:55
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Ser mums ut =)

Svar: Ja supersmarrig! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-13 @ 12:27:25
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Gustaf Segerström på Fettdieten.se

Åh vad gott och jättebra att du inte använder sötningsmedel. :-)

Svar: Ja, jag gör mitt bästa! ;) Här behövdes det inte ens..!
NEJtillkolhydrater

2012-09-14 @ 22:12:22
URL: http://www.fettdieten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0