Familjehäng

I torsdags träffades jag, min syster, mamma, pappa och hans sambo för lite kvalitetstid. Vi visade "lite" kort från New York och berättade om hur vi hade haft det. Vi körde på något så enkelt tilltugg som mackor med diverse pålägg. Jag hade med mig valnötsbröd, pappa hade med sig hembakat ljust LCHF-bröd och Frida hade fixat frallor till JA-sägarna. Till detta hade vi ost, paprika, gurka och skinka. Till efterrätt blev det glass med bär och grädde. Sedan jag började läsa boken Matrevolutionen är jag extremt kritisk till low-carb-produkter. Typ "LCHF-glass". Visst, det är ofta väldigt lågt kolhydratsinnehåll men när man läser innehållsförteckningen är det massa annan skit istället, så som sötningsmedel som faktiskt kan lura kroppen. Men ibland får man unna sig men det kommer absolut inte bli lika ofta som förr! Egentligen hade det gått lika bra med bara vispad grädde och bär så glassen är egetnligen ganska överflödig... Men, gott var det i alla fall och en trevlig stund fick vi!
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

4 km promenix med barnvagn och hund:)

Svar: Tack Linda! Härligt, undra om vi kan räkna 4 km gånger tre då. Hunden och bebisen har ju också tagit sig fram? ;)
NEJtillkolhydrater

2012-09-09 @ 20:52:57
Postat av: Frida

Jasså, Matrevolutionen säger du ;) Jag måste nog läsa den snart så man kan hänga med i ditt snack :)

Svar: Du bara måååste läsa den, du får låna den av mig när jag är klart :) / Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-09-10 @ 10:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0