Hemma bra men borta bäst

Vid nio tiden imorse landade jag på svensk mark igen. Faktiskt inte längtat hem alls, måste betyda att jag haft det rätt bra! Kom hem till en tom lägenhet med en sjukt stor spindel i köket (panik utbröt...) och ett ekande tomt kylskåp. Jag är inte den som ligger på latsidan så jag packade upp mina väskor och åkte sedan och storhandlade. Det är ju för sjutton nästan höst här hemma så varma kläder fick det bli! Skillnad mot New Yorks 30 grader... Till lunch blev det sedan några skivor bacon och en äggröra med en tvist; smält cheddarost. Detta är en vana jag helt klart tar med mig hem från New York. Först smulade jag ner lite ost med äggen och en skvätt grädde. Sen la jag hälften av äggen på tallriken, sedan ett par skivor ost, och sedan resten av äggen över. Så att det liksom smälte ihop. Gott kan jag lova att det var! Sedan bakade jag valnötsbröd också, som jag saknat det! Det är så himla gott, ni som inte provat än bara måste göra det. Efter träning på gymmet blev det sedan kvällsmat; färdiggrillad kyckling, lite bacon, macka, sallad, champinjoner och bea-sås. Kör nämligen igång med periodisk fasta imorgon igen så jag åt mig ordentligt mätt så att jag står mig till halv ett imorgon när det är dags för lunch.
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Hej!'Jag försökte hitta hur mycket av varje du använder till recceptet Som fibershusk och bakpulver? Förstår jag rätt om du har hela påsen valnötter och linfrön i? Och hela burken kesella?
Mvh Gabriella

Svar: Hej Gabriella! Här kan du hitta ursprungsreceptet http://ordinationer.wordpress.com/2009/12/02/nytt-lchf-brod-pa-linfro-med-valnotter/ och jag har följt det till punkt och pricka förutom att jag har bytt brödkryddorna mot lite havssalt. Fiberhusk är det 2 msk av och av bakpulver är det 2 tsk. Valnötter ska vara 4 dl/150 gram, linfrön är 4 dl/200 gram och kesellan är hela burken, 250 gram. Det blir supergott!
NEJtillkolhydrater

2012-09-04 @ 09:07:30
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0