Huslig afton med nytt, ljust bröd

Jag tog ett beslut att stanna hemma från jobbet idag. Jag vaknade med feber och hostan sitter kvar. Man är verkligen ingen hjälte när man går sjuk till jobbet, tvärtom riskerar man att smitta ner sina kollegor och orsaka mer skada än nytta. Det sitter bara så lång inne för mig att "sjukanmäla" mig, jag vet inte riktigt vem jag försöker bevisa något för, men det är väl "fröken-duktig-syndromet" som spökar här. Men idag fick jag anse mig besegrad och slänga mig i soffan. Jag har tänt ljus och tagit fram lite gott att dricka och mörk choklad - stannar nog här resten av dagen...
 
Men igår var jag ju som bekant väldigt huslig och hurtig innan jag tappade orken totalt. Jag slängde hop Jonnas fantastiska röra , det gamla hederliga linfrönsbördet med valnötter och ett nytt bröd som jag blivit tipsad om av pappa. Det blev 6 stycken ljusa frallor som smakade riktigt gott. Älskar förresten hur jag stog inne på Ica Maxi och försökte planera vad jag skulle handla och klickar mig in på bloggen och söker fram jonnas recept :) 
 

För att baka det ljusa brödet behövs 1 dl mandelmjöl, 2 ägg, 2dl riven ost och 1 tsk bakpulver. Blanda helt enkelt bara ihop allt, klicka ut i önskat stora frallor och sätt in i ugnen i 10 minuter på 225 grader. Enklare kan det nästan inte bli...
 
/ Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0