LCHF-bröd med kokos

Många som aldrig testat LCHF säger att det är bröd de skulle sakna mest. Jag förstår inte? Vi kan ju också äta bröd bara man bakar på rätt sätt. Hittills har det blivit mycket valnötsbröd för min del men jag försöker variera mig litegrann i alla fall. Det här receptet hittade jag på instagram (@emelieslchf) och det blev riktigt gott! Allra bäst nybakt så perfekt om man ska bjuda på bröd!

Det här behöver du
3 ägg
3 dl riven ost
4 dl blandade frön (jag hade pumpakärnor, linfrön, solroskärnor & sesamfrön)
1 dl kokos
Salt

Gör såhär
Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop ost och ägg, tillsätt sedan frön och kokos. Bred ut på bakplåtsklädd plåt (täcker inte hela utan det ska vara ca 1,5 cm tjockt lager). Salta, gärna med havssalt innan du gräddar i ugnen i ca 15 minuter. Skär i rutor och ät med smör & ost!

/ Jonna

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0