Zero carbs

Det sägs ju att man kommer till sin normalvikt med LCHF. De som är överviktiga när de kör igång med lågkolhydratskost rasar ju ofta i vikt men sen sägs det ju att det är "de där sista kilona" som är svårast att bli av med. Jag är hyffsat nöjd med min kropp idag men jag tycker samtidigt det är synd att nöja sig med saker här i livet; jag vill ha bort några kilon som jag skulle må bättre utan. Simple as that.
 
Jag skulle anse mig själv som strikt LCHFare. Visst har det funnits dagar då jag kommit över 20 gram kolhydrater om dagen men sedan jag körde igång har jag aldrig (medvetet) fuskat. Uppenbarligen blir jag inte av med mina "sista kilon" genom att äta som jag gör nu. Dessutom har jag ju under min tid med LCHF tränat endel och muskelmassa väger ju mer än fett. Sen tycker jag i för sig att det är synd att strirra sig blind på en siffra på vågen - det viktigaste är ju att trivas med det man ser i spegeln!
 
Men, ett par kilo ska bort! Jag gillar att utmana mig själv, testa nya saker och exprimentera så nu kör jag i princip Zero carbs, inga kolhydrater alls, ett tag. Inga mejeriprodukter, mest kött/fisk, fet sås och ägg till frukost. Jag går all in med detta på vardagar och på helgerna får det bli så gott det går. Ett par veckor ger jag det, sen får vi se hur det har gått.
 
Jag är en "allt-eller-inget"-människa; gör jag något kör jag 100% annars kan det kvitta. Så jag tänker gå all in med detta, för jag tycker det är sjukt intressant att se hur kost påverkar oss. Ett par veckor av mitt liv - so what? Spännande, eller hur?
 
/ Sofia
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant!
Lägg gärna upp vad du äter :)

Svar: Jag lovar att rapportera! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-23 @ 23:05:09
Postat av: lchfbalans

Skulle jag också behöva göra, lycka till :) :) Håller med föregående talare om att lägga upp vad du äter :)

Svar: Absolut, jag kommer rapportera om hur det går och vad jag käkar :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-24 @ 08:13:47
URL: http://lchfbalans.wordpress.com
Postat av: Frida

Du är tuff, så du kommer säkert klara det hur bra som helst!

Svar: Tack bästa du <3 / Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-09-24 @ 08:43:57
Postat av: Sara Björk

Skulle också behöva det, har 4 kg till att få bort sen är jag nöjd :)

Svar: Du kommer säkert klara det galant! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-24 @ 11:23:54
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kör näst intill 0kh på vardagarna och unnar mig mejeri, grönsaker och nötter på helgerna. Tycker att det funkar hur bra som helst, tappar typ 0,5kg/vecka och det är jag nöjd med när det är de sista kilona som ska bort :) Berätta gärna hur det går!

Svar: 0,5 kg per vecka är ju en jättebra takt, bra jobbat! Får se hur det funkar för mig, tycker det låter förnuftt att "unna sig" på helgerna men vara så strikt möjligt på veckorna. Så har man nått att se fram emot :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-24 @ 14:20:57
URL: http://lindas.blo.gg
Postat av: Mathilda

Jag kör på samma sak nu! De sista kilona ska bort :)

Svar: Det gäller bara att bestämma sig, det SKA gå! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-24 @ 16:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0