Apropå att göra det enkelt för sig...

Det här med att fixa matlåda kan verkligen vara jobbigt! Ändå vill jag gärna ha med mig mat då det både är billigare, ofta godare och så vet jag vad som är i. En nödlösning för mig är lax. Tack gud för att jag tycker om fisk! Jag kör bara med lite smör, salt & citronpeppar på och in i ugnen (ca 15 minuter på 200 grader om bitarna är tinade). Så snabbt och lätt att man till och med kan fixa det på morgonen om det krisar och så har man mat för fyra dagar. Tillbehör är lite värre men det kan gå fort det också. För mig blev det idag bladspenat, några körsbärstomater, lite fetaost & en klick crème fraiche. Tills i morgon tänkte jag dock köra lite stuvad vitkål men man kan ju ha precis vad man vill.. Möjligheterna är oändliga! Eller nja, kanske inte oändliga men med lite fantasi slipper man äta exakt samma hela veckan. Inte för att jag har några problem med det, jag äter ofta samma rätt fem dagar i rad, men många tycker ju att det blir tråkigt så.. 

/ Jonna 

 
 

Kommentarer
Postat av: sarah

Har du testat med philladelhipa ost & citronpeppar på? :) SVINgott!

2012-09-26 @ 20:09:01
URL: http://girlyciousdiet.wordpress.com/
Postat av: Paula

Annars kan man ta med lax och köra den i micron om man absolut inte hinner laga till på morgonen :)

Svar: Det har jag aldrig testat.. Hur länge kör du den då? Riktigt smart ju! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-26 @ 23:02:36
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Petra - Jag & mitt liv med barn, LCHF och träning

Jag gjorde en jättegod sås igår som vi åt till gädda. Grädde, creme fraiche, fiskbuljong, mjukost med pepparrot och riven västerbottenost. Testa! Det blev hur gott som helst!

Svar: Åh! Låter verkligen riktigt smarrigt :) Jag måste bli bättre på att laga till annan fisk än lax!
NEJtillkolhydrater

2012-09-27 @ 13:14:44
URL: http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se
Postat av: Paula

Det beror på om den är tinad eller fryst. Är den tinad kör jag den 30 sekunder-1 minut beroende på tjocklek och om den är fryst så tinar jag den i typ 2 minuter, tar ut och kollar hur mycket det är kvar och sedan så kör jag den så länge jag tror det behövs :) Det är faktiskt riktigt smidigt och jag brukar plocka fram en fryst lax på morgonen så har den tinat lagom till lunch om den får ligga framme :)

Svar: Okej, tack! Gud så smidigt, detta ska jag verkligen testa nästa gång det krisar sig med matlåda! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-27 @ 20:57:18
URL: http://livehealthier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0