The easy way out

Jag känner att det finns stor risk att jag kommer upprepa mig under veckan, med tanke på min utmaning till mig själv. Igår köpte jag två kilo kycklingbröst som jag körde in i ugnen. Älskar verkligen mat som sköter sig självt! Planen för några dagar framöver är alltså ägg till frukost, kyckling + bea till lunch och middag. Så kul mat-bloggerska kommer jag vara i veckan... Givetvis finns det massa annat jag skulle kunna laga och äta under veckan men förutom zero carbs så prioriterar jag enkelhet i vardagen dessa veckor. Jag vill ha tid att sova ordentligt, orka upp på morgonen för en morgon-power-walk och fylla min fritid med saker jag mår bra av. Jag tycker i för sig att matlaning är rätt kul annars, men när jag kör en så här tokig grej som noll kolhydrater kan man lika gärna köra på det enkla och snabba. När jag återgår till vanlig LCHF igen kan man "brassa på" med lite mer spännande måltider och nya recept!
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Köpte ICAs bea igår efter att ha läst om den här i bloggen och satan vad god den va, så tack för tipset!

Svar: Kul att kunna sprida så goda saker ;D
NEJtillkolhydrater

2012-09-25 @ 08:14:16
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Vad kryddar du kycklingen med? :)

Svar: Jag brukar krydda med kryddor jag köpt från lchfbutiken.se , som är utan glutamat och E-nummer och sånt strunt! Men nu hade jag faktiskt bara vanlig grillkrydda hemma så jag körde med lite sånt och salt. Fick duga! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-25 @ 16:37:56
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0