41 dagar senare...

Den 11:e mars körde vi ju igång våra #30rätt-dagar. Det var helt enkelt 30 jäkligt hårda dagar med en timmas träning om dagen, inget fika, inget godis, inget sötningsmedel, inget småäta... Min största utmaning, eller i alla fall det jag saknade mest, var cola light. Jag skulle inte säga att jag är beroende av cola light, men jag tycker det är något så otroligt gott och skulle nog vara beredd att medge att jag överkonsumerat drycken de senaste åren. Eller så långt tillbaka i livet jag kan minnas... Om valet stod mellan vatten och cola light var valet aldrig svårt. En iskall cola light var liksom det jag "unnade mig" när jag var sugen på något, i och med att jag slutade äta socker också. "En last får man väl ha i livet", tänkte jag, och "varför ska man avstå från något som är så gott?".
 
Idag har det gått 41 dagar sedan jag drack cola light senast, jag fortsatte även efter våra #30rätt. Det är personligt rekord faktiskt - high five! Visst saknar jag det, men jag klarar mig otroligt mycket bättre än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag vet inte när jag ska bryta uppehållet, men en sak är säker och det är att jag kommer dra ner på intaget. Absolut inte dricka det till mat (då blir det vatten) och anse det som något lyxigt som man unnar sig lite då och då. 
 
Men jag har alltid varit en stordrickare, av all slags dryck jag gillar. Så under dessa 41 dagar har det blivit en hel del Loka och Ramlösa. Min tur i livet gav mig lokas nya serie "likes old school" i samma veva som mitt läskdrickande upphörde. Strawberry Ice Cream är så djävulskt god och Chocholate Shake är som godis. Tidigare hade jag bara hittat dem på Pressbyrån, där de kostade 20 spänn styck, men nu finns de på ICA för knappt ens 10 kr. Jag köpte upp ett litet lager så jag har hemma. Om ni inte testat - GÖR DET FÖR SJUTTON.
 
/Sofia 

Kommentarer
Postat av: Paula

Alltså nääää, prövade straberry ice cream och höll på att kräkas! så äcklig haha, men smaken är ju som baken!;)

Svar: Haha oj då, ja alla tycker ju olika ;D
NEJtillkolhydrater

2013-04-20 @ 19:30:19
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Har en chocolate och lemon i kylen, ska provas imorn =)

Svar: Så spännande! Vad tyckte du? :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-22 @ 20:33:46
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara Björk

Mja, väldigt speciella smaker. Jag föredrar nog mina gamla favoriter ;) Dock måste jag ju pröva strawberry ice cream också =)

Svar: Jaaa du måste testa strawberry också, det är helt klart den godast av de tre :) :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 09:39:14
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0