God cirkel

Härom dagen la Shervin upp den här bilden på Instagram och jag tycker den är så bra. Den visar verkligen hur en hälsosam livsstil blir en god cirkel. När man börjar tänka på vad man stoppar i sig, och kommer igång med träning, mår man genast bättre, känner sig starkare, tänker positivt och blir mer benägen att hålla den här livsstilen genom alla val i livet. Sen jag började med LCHF har mycket annat kommit med på köpet. Även om jag skulle bli sugen på godis exempelvis, så vet jag hur sjukt mycket socker det innehåller och hur det påverkar kroppen. När man har varit på gymmet en timma vill man inte trycka i sig någon onyttig mat och känna att träningen var förgäves. Det blir en god cirkel. 
 
En vän till mig frågade för ett tag sedan om jag alltid har varit så diciplinerad, och syftade på att jag faktiskt tar mig till gymmet flera dagar i veckan och verkligen aldrig "tar den där kakan" eller i övrigt fuskar med kosten. Nej, jag har verkligen inte alltid varit sån. Förr slängde jag mig alltid på soffan när jag kom hem. Och köpte med mig McDonalds på vägen hem om jag inte orkade laga mat. Jag kunde lätt trycka i mig en påse popcorn en kväll framför tv:n. Jag hade noll diciplin för träning. Men på något sätt har det växt fram ett "jävlar anamma" och nu skulle jag faktiskt kalla mig rätt ordentlig. Det hela började för lite över ett år sedan, när jag bestämde mig att välja bort socker och stärkelse. Och så blev det en god cirkel.
 
/ Sofia

Kommentarer
Postat av: :)

Ja, du är verkligen jätteduktig! och inspirerande :)

Svar: Tusen tack :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 09:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0