Kaffe när som helst, och lite mellanmål

Om jag blir lite småhungrig framåt eftermiddagen på jobbet på dagarna brukar jag ta fram en babybel ur väskan. Jag går i princip aldrig hemifrån utan några sånna i väskan - man vet aldrig när hungern slår till och om det finns nått annat tillgängligt just då ;) Ibland känner jag dock att jag tröttnat lite på ost som mellanmål och jag har dessutom tänkt att dra ner lite på mejerier här framöver.. Avokado är ju bra, men det tröttnar man också på om man äter det varje dag... Nötter vill jag helst undvika. Har ni andra tips på små, smidiga, mellanmål? 
 
På tal om kaffe så dricker jag vääldigt många koppar om dagen.. Jag har alltid varit en stordrickare av olika drycker inser jag nu! Är det inte cola light så är det nått annat.. 6-8 koppar kaffe om dagen får jag nog lätt i mig. Finns det något dåligt med att dricka så mycket kaffe, nån som vet? 
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: Paula

Jag tycker att ägg är smidigt och enkelt. Det håller sig ju ett tag i väskan också :)

Svar: Ägg är himla bra faktiskt, gott och mättande :) Tack för tipset!
NEJtillkolhydrater

2013-04-13 @ 16:19:29
URL: http://livehealthier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0