Älskade lax!

Lax kan vara det bästa som finns. Gott, nyttigt och innehåller massor med bra fetter som man håller sig mätt länge på. Ofta slänger jag bara in laxfiléer i ugnen men i helgen ansträngde jag mig litegrann och testade laxen med kräftsås som Sofia skrev om för inte så längesen. Ändrade lite då jag hade räkor istället hemma och så fick det bli fiskfond istället för hummerfond. Osten hade jag inte heller rätt sort men det fick gå ändå. Man tager vad man haver liksom. Fick ihop hela fyra matlådor av fisken och så kokade jag broccoli till. Om det var gott? Vi kan säga såhär: jag var inte avis på någon annans matlåda idag.
 
/ Jonna

Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Jag håller med, lax är nog det godaste som finns!

Svar: Visst är det?! Skulle nog kunna leva på bara lax. ;)
NEJtillkolhydrater

2013-02-25 @ 20:30:12
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Paula

Haha jag åt också kräftlaxen till matlåda idag, jag hade blomkålsmos till och det var SÅ gott. Synd bara att kräftorna blir så sega när man värmt upp gratängen :(

Svar: Haha, great minds think alike! Och jag tänkte inte på att något var segt så kanske gjorde en vinst när jag hade i räkor istället ;)
NEJtillkolhydrater

2013-02-25 @ 21:20:24
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Maria

Ååhh jag måste verkligen prova det alltså! Det ser ju riktigt smaskens ut!
Btw klockar in 3.2mil den här veckan. som gick .

Svar: Ja, gör det. G O T T. Och dina kilometer är registrerade :) Tack!
NEJtillkolhydrater

2013-02-26 @ 00:12:01
Postat av: Anonym

Skulle det funka med torsk ?! :)

Svar: Det tror jag säkert :) Om du testar får du säga till om det blev gott!
NEJtillkolhydrater

2013-02-26 @ 15:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0