I exercise to be...

Det viktigaste om man vill komma igång ordentligt med träningen tror jag är att få in det som en rutin i vardagen. Jag har faktiskt lyckats med det nu - jag planerar in veckans träning först och sedan får jag helt enkelt se vad jag hinner med.
 
Vi hade en tjej på jobbet som föreäste om hälsa och träning för ett tag sedan och hon sa att i början, om man inte är så pepp på det här med träning, får man se träning på samma sätt som man ser tandborstning. Man gör det, varje dag, utan nått vidare mål med det och utan några större förväntningar. Man tar sig igenom det. Efter ett tag kommer man inse fördelarna med att träna: hur bra man mår, hur konditionen kanske förbättras eller hur man börjar se muskler som inte funnits tidigare. Då är det inte lika tugnt att gå till gymmet längre. Det gäller bara att ta sig över den där gränsen, för i det här fallet så är det faktiskt grönare på andra sidan... 
 
Ni glömmer väl förresten inte vandringen? Vi har faktiskt tagit oss hela 36 mil tillsammans redan, bara 15 mil kvar till första delmålet Luleå! 
 
/ Sofia 
 
Jag fortsätter med min löpträning, nu är jag inne på vecka 4 och känner mig faktiskt lättare i stegen! Bra musik när man tränar är A och O, tycker jag. Jag tar alltid kort på antal kilometer så jag inte glömmer att rapportera till vandringen. Jag har hört att man kan vinna fina priser vid delmålen.... ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Här kommer 5.56 km löpning som jag gjorde i tisdags!

Svar: Tack för det! Det är inget måste men utan mailadress kan du tyvärr inte vara med i utlottningen av priser :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-02 @ 09:55:21
Postat av: Mahsa

4 km blandat med löpning,PW och cykling!

Svar: Härligt, tack så mycket :) :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-03 @ 14:59:11
URL: http://MahsaTlv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0