Kokospannkaka

Du behöver
2 msk kokosolja
2 ägg
2 msk kokosmjöl
Vaniljpulver (och kanel)
 
Gör så här
Smält kokosoljan i en stekpanna och blanda övriga ingredienser i en bunke (enligt det ursprungliga receptet som jag blev tipsad om av Angelica är det både vaniljpulver och kanel. Jag hade dock ingen kanel hemma så för mig blev det bara vaniljpulver. Krydda efter smak!). Häll i den smälta kokosoljan i bunken, blanda om ordentligt, och häll sedan ut smeten i stekpannan. Stek den sedan tills den får önskad färg och konsistens. 
 
Jag åt min pannkaka med några hallon - en aning torrt tyckte jag nog allt att det var men väldigt gott ändå! Om man vill götta till det ordentligt tror jag att det hade varit himmelskt med lite vispad grädde... 
 
/ Sofia 
Fair trade kokosmjöl, ekologisk kokosolja och ekologiskt vaniljpulver
Tack till bästa Angelica som tipsade om kokospannkakan!

Kommentarer
Postat av: elin

Ser gott ut! :)

Svar: Det var det :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-05 @ 11:55:37
URL: http://elinnordstromm.blogg.se
Postat av: Rebecca

Ser riktigt gott ut! Jag bidrar med 7,4 km till vandringen!

Svar: Ja, den var smaskig :) Tack för dina kilometer!
NEJtillkolhydrater

2013-02-05 @ 21:12:57
Postat av: Annis

Hej Soffi!
Stekte du allt på en gång som en enda stor pannkaka? Eller blev det många av den smeten?
Kram Annis :)

Svar: Hej Annis!Jag stekte allt på en gång som en stor pannkaka :) Men man kan ju absolut dela upp den också, det blev ju en rätt så stor!
KRAM!
NEJtillkolhydrater

2013-02-06 @ 13:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0