Köttfärssås à la LCHF och stekt vitkål

Igår blev jag otroligt sugen på köttfärssås så jag åkte och handlade och slängde ner allt gott jag kunde komma på i korgen. Resultatet blev 5 matlådor inför veckan med riktigt gott innehåll!
 
Du behöver (mängd efter smak och tycke)
Vitkål
Champinjoner
Köttfärs
Krossade tomater
Grädde
Gul lök
Vitlök
Soja
Salt
Svartpeppar
Smör att steka i 
 
Gör så här
Hacka löken och fräs upp i smör i en stekpanna och blanda sedan ner köttfärsen. Skiva champinjonerna och stek (i ordentligt med smör) i en annan panna samtidigt och häll sedan över dem när färsen är genomstekt. Krydda med salt och peppar. Häll i krossade tomater, grädde, pressad vitlök, en skvätt soja och mer krydda om du vill. Låt stå och sjuda en stund. Servera med stekt strimlad vitkål. 
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vill rapportera 10 km :)

Svar: Vet du vad Frida? Du tog oss de sista kilometrarna till nästa delmål, T A C K! Det kommer snart upp ett inlägg om detta.. Kram <3
NEJtillkolhydrater

2013-02-25 @ 22:08:14
Postat av: Sara Björk

Gottigt! =)

Svar: Verkligen :) Jag har ätit det varje dag till lunch nu i veckan och har fortfarande inte tröttnat, det är ett ganska bra betyg!
NEJtillkolhydrater

2013-02-28 @ 18:31:00
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0