LCHF-frallor

Angelica tipsade mig om ett recept på riktigt goda LCHF-frallor. Hon hade hittat receptet hos Jimps och Millis LCHF men ändrat om det lite. 
 
Det här behöver du (till 8 frallor)
1 dl mandelmjöl
0,5 dl pofiber
0,5 dl koksnötsmjöl
0,5 dl sesamfrön
1 tsk bakpulver
1,5 msk fiberhusk
0,5 tsk salt
3 ägg
2 dl kesella eller creme fraiche
2 msk smält kokosfett
0,5 dl vatten 
 
Så här gör du
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda mandelmjöl, pofiber, kokosnötsmjöl, sesamfrön, bakpulver, fiberhusk och salt i en bunke och vispa äggen i 3 minuter, så de blir pösiga, i en annan bunke. Blanda sedan ner mjölblandningen och creme fraiche/kesalla tillsammans med vattnet och det smälta kokosfettet. Låt svälla en stund innan du formar degen till bullar och lägger på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i ugnen i ca 15-20 minuter. Jag strödde även lite extra sesamfrön på bullarna innan jag satte in dem i ugnen. 
 
Ät och njut!
 

Kommentarer
Postat av: Silvia

Hej!
Tyvärr förkyld och seg :( och bidrar bara med 10 km den här veckan.

Svar: Hej Silvia! 10 km är ju jättebra, de är registrerade :) Krya på dig!
NEJtillkolhydrater

2013-02-17 @ 13:26:55
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Dessa brukar jag göra ibland, jättegoda!

Svar: Ja, de var verkligen goda! En ny favorit tror jag faktiskt... :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-17 @ 16:09:05
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Sara Björk

5 km idag =)

Svar: Hej Sara! Tack för dina kilometer :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-17 @ 17:31:58
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!
Kan man byta ut pofiber mot något annat? (:

Svar: Hej Sara! Jag är lite osäker på det faktiskt. Har inte så stor koll på vad man skulle kunna byta det till i så fall tyvärr..
NEJtillkolhydrater

2013-04-12 @ 13:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0