Sesampanerad kyckling med lyxsallad

Igår fixade jag, Frida och Angelica en otroligt god middag. Tanken var att det skulle vara lite tapas-aktigt. Hos Cecilia fick vi inspiration till sesampanerad kyckling (salta, peppra, doppa i vispat ägg och vänd i skål med sesamfrön). Salladsmix med körsbärstomater och fetaost, hallon, avokado, pinjenötter, parmesan, ölkorv och creme fraiche blandat med fetaost och kryddat med lite vitlökssalt. Det var precis lika gott som det ser ut som på bilderna!
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej!

På måndag är det dags för mig att sätta igång med en lchf, andra gången jag gör detta då jag hade uppehåll över julen och sen kom jag inte riktigt igång, men nu jäklar! Jag hade dock ett stort problem och det var "mellanmålen" som jag behöver när jag har långa dagar i skolan. Har du något tips på mättande sådana som helst inte behöver stå i kylskåp? :) tack för en fin och inspirerade blogg!

Svar: Hej Nathalie! Härligt att du ska köra igång med lchf igen :) Tanken är ju att man ska äta sig ordentligt mätt på frukost, lunch och middag så att man slipper "mellanmålen". Men sen har man ju kanske inte alltid möjligheten att äta sig såpass mätt, så är det ju.. Nötter är ju ett mättande mellanmål, så en påse mandlar kan man ju packa med sig! Sen tycker jag att små babybel-ostar funkar bra. Eller en avokado kanske! Jag är inte jättebra på det där med mellanmål, äter inte det så ofta.. Hoppas du hittar nått som passar dig :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-03 @ 13:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0