Skagenröra

I tisdags efter begravningen skulle det bjudas på smörgåstårta. Jag ville inte vara sämre än att fixa något eget så jag ordnade min egna lilla smörgåstårta. Jag använde ost- och mandelbrödet och hade en hel fralla botten, sedan ett lager skagen, en halv fralla emellan, ett lager med mosad avokado och ytterligare lite skagen och så den andra halvan på toppen. Tummen upp. 
 
LCHF-Skagenröra
 
Det här behöver du
Räkor, creme fraiche, majonäs, dill, citron, salt och peppar
 
Gör så här
Blanda lika stor del creme fraiche som majonäs (jag hade en halv dl av varje) och krydda efter smak med salt, svartpeppar, citronsaft och dill. Blanda ner önskad mängd räkor (jag hade ungfär 100 gram). Servera som toast-skagen eller fyll en avokado kanske..? 
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som att den är mycket godare än en vanlig smörgåstårta ;)

Svar: Det tycker jag faktiskt att den är... :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-28 @ 20:20:24
Postat av: Åza

Låter underbart gott :-) älskar att Göra ert mandel o äggbröd. Lite sesamfrön på de o det känns som ett vanligt rosenbröd. Min fråga är nu om ni brukar använda bakpulver? Trodde det inte riktigt var okey enl LCHF
Med vänlig hälsning, Åza

Svar: Hej Åza! Ja, det brödet är verkligen perfekt - så smidigt att slänga ihop och så gott också! Bakpulver är ju inte bra alls om man ser till innehållet (både e-ämnen och rätt mycket kolhydrater) men enligt mig använder man så liten mängd så det får liksom vara okej. Vet faktiskt inte heller vad man skulle kunna ersätta det med i bakningen.. Mvh // Sofia
NEJtillkolhydrater

2013-03-03 @ 08:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0