Work that ass off

Den här veckan har jag avklarat femte veckan av min lilla utmaning till mig själv. För en rutinerad löpare/en vältränad person är väl inte 5 km löpning något att skryta med överhuvudtaget men för mig är det stort. Att springa 5 km utan att stanna eller utan att bli totalt uttråkad är en bedrift för mig. Jag är snart där! På det tredje passet (som jag genomförde idag) var det 5 minuter uppvärmning, sedan jogging i 20 min och till slut 5 min nervarvning. 20 minuters löpning utan att stanna och jag klarade det galant. Jag tycker visserligen att det fortfarande är rätt tråkigt (tack gode gud för bra musik i hörlurarna) men det känns gött i kroppen att springa. Jag blir sjukt svettig men man är ju på helt rätt plats för att vara svettig, det är ju hela grejjen med att gå till gymmet. Det låter säkert hur klyshigt som helst men hela, hela kroppen mår SÅ bra av träning. Det är otroligt jobbigt i början, innan man kommer igång, men sen går det av sig självt. Man känner sig aldrig så stark i kroppen som på gymmet. Ni som funderar på att börja träna, kanske ett nyårlöfte som dragit ut på tiden, DO IT!
 
Imorgonbitti genomför jag sista morgonpromenaden i Jonnas utmaning till mig och sedan ska jag och Frida till badhuset och simma. Varierad träning är den bästa.
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: Linda

Duktigt :D såfort snön dunstar så ska jag ge mig på dendär appen jag med! Tills dess: 6 km promenad från igår att lägga till :)

Svar: Ja, appen har varit riktigt bra verkligen :) Tack för dina kilometer!
NEJtillkolhydrater

2013-02-09 @ 08:14:22
Postat av: Sara Björk

Bra jobbat! =)

2013-02-09 @ 08:31:23
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0