Från soffan till 5 km

Jag skrev ju ett inlägg häromdagen om mina planer för våren, där ett av mina mål är att lära mig att jogga. Eller lära mig och lära mig, det är ju inte så att jag inte vet hur man gör, men mer försöka lära mig att tycka att det är kul. Jag fick en kommentar till det inlägget om att kolla upp "Couch to 5k" och det gjorde jag såklart - alla tips och idéer välkomnas med öppna armar! Det är ett träningsupplägg på 9 veckor, ni kan läsa mer exakt om det HÄR. Efter nio veckor joggar man förhoppningsvis 5 km utan problem! Jag har laddat ner appen "C25K Free" som hjälper till att hålla koll på tiden. Funderar på att köra igång med detta nu i veckan, någon som är på?! :) 
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att jag precis har samma mål eller vad man ska kalla det! Är inte heller "bra" på att jogga eller springa. Har nu bestämt mig för ett cardio pass i veckan, det har hittills blivit på gymmet men förhoppningsvis blir det utomhus snart! :)

Svar: Roligt att vi är några stycken som vill uppnå samma mål, vi får peppa varandra om vi tappar suget ;)
NEJtillkolhydrater

2013-01-06 @ 18:04:19
URL: http://Malinribbing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0