Hallon- och avokadoglass

Igår lyxade jag och Angelica till det ordentligt med efterrätt, det var ju trots allt fredag! Receptet var med i ICA's tidning Buffe och var hämtat från boken "Karins Gröna Värld". Vi ändrade lite på ursprungsreceptet och la till lite pressad citron och även en skvätt loka för att få den lite mer "krämig". Jag ger denna glass/smoothie båda tummarna upp! Den var ganska maffig och mättande, så den är kanske egentligen inte ultimat precis efter en mättande middag... Enligt min snabba uträkning tror jag varje portion innehåller ca 8 gram kolhydrater, men för mig gör det inget att det plockar på med lite extra kolisar. Det känns mycket bättre det än efterrätter med socker eller sötningsmedel som riskerar att trigga sötsuget. Hallon och avokado är både nyttigt, hälsosamt, mättsamt och framförallt väldigt gott. 
 
Du behöver (till två personer)
1 avokado
250 gram hallon
1 tsk vaniljpulver
Lite pressad citron
En skvätt mineralvatten
 
Gör så här
Mixa ihop allt och servera direkt. Enkelt va? :)
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Den ska testas så fort jag kommit på fötter igen =)

Svar: Riktigt god är den :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-21 @ 11:00:32
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Julia

Låter gott, måste jag testa :)

2014-02-08 @ 01:52:24
URL: http://Channah.devote.se
Postat av: Julia

Låter gott, måste jag testa :)

2014-02-08 @ 01:52:25
URL: http://Channah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0