Prioritera träningen!

En av de vanligaste ursäkterna för att man inte tränar är att man inte har tid. Man kanske har barn som ska ha mat, en tenta att plugga till eller mycket på jobbet. Men man har mer tid än man tror, det gäller bara att prioritera mera. Är det viktigare att se favoritprogrammet på tv eller att hinna till gymmet? En svår fråga för många. Och även om man har mycket tid över - planera in gymmet i kalendern som vilket viktigt möte som helst. Att må bra borde gå före allt annat men ändå är det ofta träningen som ryker först när något annat dyker upp. Med tanke på veckans utmaning kände jag att just planering var ett måste. Det är heller inte helt lätt att få en plats på de bästa passen så som tur var hade jag redan bokat ett par. Nu ska vi komma ihåg att det precis varit julhelg och därför träningsuppehåll så risken för träningsvärk är rättså stor. Men om jag inte pallar alla pass så vet jag i alla fall när jag ska befinna mig på gymmet och det är ju första steget. Well, long story short - planera in träningen och prioritera ditt välmående. Du kommer bli piggare och ditt framtida jag kommer att tacka dig. Dessutom är beach 2013 här snabbare än man tror. Vassen eller sanden? Det är nu du väljer.

/ Jonna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0