Söndagsfrukost

Igår blev det party (men nyktert för mig) så jag var rätt trött när jag vaknade imorse. Ställde om klockan och gick upp halv tolv, skönt! Nu har jag precis ätit frukost bestående av fröknäcke och bär med riven kokos. Om en liten stund ska jag svira om till träningskläder & åka till gymmet - ett träningspass till den här veckan hinner man ju med!

Förresten, idag är det dags för nya utmaningar inför nästa vecka. Har ni några tips på vad vi kan sätta tänderna i? Något ni vill utmana oss i kanske? :)

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Malin

Den här veckan ska jag utmana mig själv i 16 h fasta/dygn. Har varit inne på periodisk fasta förut och har nu laddat upp med bcaa att ta innan och efter träning om jag tränar på fastande mage. Det ska bli kul att se hur min kropp reagerar utan min standard frukost (äter sista målet senast 20.00-20.30 och första målet blir då lunch vid 12-13). Det känns bra att ha det som utmaning på en vecka för att sedan utvärdera om det är något för mig! Det är en utmaning ni kan sätta upp någon gång!:)

Svar: Hej Malin! Det låter som en rolig utmaning, det är alltid spännande att ser hur kroppen reagerar på olika saker. Man måste ju testa allt för att veta vad som passar! Jag har kört periodisk fasta tidigare och tyckte det funkade bra faktiskt. Man får bara se till att äta ordentligt det sista målet så att man står sig! Gillade att man fick mer tid till annat på morgonen och att man åt sig mätt när man väl åt och sen inget efter sista målet. Men nu har jag kommit in i en rätt bra rutin med ägg till frukost, lagad middag till lunch och så något lite lättare på kvällen, smörgås och ägg kanske eller liknande. Men både jag och Jonna är sugna på att köra periodisk fasta igen - men om ett tag. Så då blir det definitiv veckans utmaning :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-27 @ 14:52:49
Postat av: Malin

Jaha, det har jag missat att ni gjort! Vad kul att du gillade det:)
Och det är nog det där med rutinerna som är svårast att komma ifrån!

2013-01-28 @ 08:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0