Thaikyckling med kokosmjölk pt 2

Under paleoutmaningen lagade jag thaikyckling med morötter i. När man äter strikt LCHF är ju dock just morötter något man ska undvika så nu bytte jag ut dem mot röd paprika istället. Och så la jag till purjolök. Sjukt gott blev det! Kokosmjölk är förresten riktigt bra både inom LCHF och paleo. I Kung Markattas är det bara 1,5 gram kh per 100 gram. Bättre än grädde ur kolhydratssynvinkel och helt mejerifritt! Jag hade förresten i en förpackning kokosgrädde också för att såsen skulle bli lite tjockare. Och för att kokosorgien skulle bli komplett stekte jag självklart i kokosolja också. Tips är att servera med stekt strimlad vitkål eller kokt broccoli.

/ Jonna

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Bidrar med 6,5 km igår och 3,5 idag =)

Svar: Bra jobbat! Tack för det :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-29 @ 12:48:30
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag hade ingen aning om att kokosmjölk var helt mejerifritt!

Jag bidrar med 4 km från igår och 8 km från idag :)

Svar: Jodå, helt mejerifritt! :) Dina km är registrerade, tack!
NEJtillkolhydrater

2013-01-29 @ 13:04:09
Postat av: Annika

Och jag har traskat 8,2 km idag.

Svar: Tack för det :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-29 @ 20:25:45
Postat av: Maria

oooh detta måste jag prova! Har märkt att jag är känslig mot grädde så kokosmjölken i min kyl vill nog hoppa ner i en sådan god rätt! :D

Svar: Ja testa! Riktigt smarrigt :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-29 @ 21:46:31
URL: http://mariaroos.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0