Training goal

Apropå det här med att använda sig av appar för att nå sina mål?! Sofia har ju kört igång Couch to 5K och jag vill självklart inte vara sämre. Då jag redan gillar att jogga så hittade jag istället en annan app: Training goal. Man sätter helt enkelt ett mål på hur många gånger man ska träna den närmaste framtiden. Eller närmaste och närmaste, man kan göra perioden hur lång man vill. Eftersom vi ändå är i början på året så valde jag att sätta ett mål för hela 2013: att genomföra 200 träningspass. Det är 3,8 pass i veckan och det känns genomförbart samtidigt som det känns som en utmaning. För att hålla reda på hur man ligger till kryssar man helt enkelt i en ruta när man genomfört ett pass. Man kan välja om man vill dela upp på olika typer av träning eller inte och skapa egna kategorier. Hur smidigt? Och kul att få koll på hur mycket man faktiskt tränar! 

/ Jonna

Jag vet, jag ligger redan efter. Tur att vi har träningsutmaning den här veckan.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har en liknande app, men ska nog prova denna också för att se om den är bättre :) Man känner sig faktiskt extra motiverad om man skriver in mål och vet att man måste följa upp!

Svar: Gör det! Och visst gör man?! Kul också att få svart på vitt hur mycket man faktiskt tränar! :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-09 @ 15:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0